מה הקשר בין תכנון לבין שפע ונינוחות?

רוצים לפגוש את עצמכם?

בואו נפגש!

השאירו פרטים:

מה הקשר בין תכנון ליצירת שפע מתמשך?

למה רובינו לא מרגישים בנוח עם תכנון רבעוני/שנתי?

ואיך אפשר לשנות את זה?

במשך שנים רבות לא נתתי את דעתי לקצב שלי, שהיה עובר מעשיה מרובה, בהולה ומעייפת שתוצאותיה בינוניות, לחידלון חושים שהתאפיין בחוסר חשק "לזוז" מהמקום.

אז היה מגיע המשבר הבא – שהיה שוב "דוחף" אותי קדימה ומייצר עוד עשיה בהולה ומעייפת.

ותוך כדי – ליוויתי יזמים ואנשים להצלחה אישית וכלכלית. קראתי מאות תוכניות עסקיות, ישבתי עם לקוחותי על הצבת יעדים וחוויתי הצלחות מרובות דרך עיניהם.

אבל איך אומרים: "הסנדלרית הלכה יחפה". לא תכננתי את השנה והרבעון שלי באופן קבוע כפי שעשיתי עם לקוחותיי וכאשר כן הייתי מתכננת – אז הייתה מגיעה המציאות – שיש לה את הקצב והנסיבות שלה. מהר מאד התוכניות שלי הפכו ללא רלוונטיות – ואז הייתי חווה כישלון ו"עוזבת" אותן.

לא עבדתי מראש ובאופן רציף עם הזמן והכסף – במקום זה – הם "עבדו" איתי. ומחסורם הניע אותי בחיי.

עד לפני כ-3 שנים. כשהתחלתי לתת את דעתי לקצב שיש בחיי. פתחתי אז את קורס (י)סודות האלכימיה וחקרתי כיצד אוכל ליישם את העקרונות ולייצר מציאות נינוחה, מיטיבה שיש בה קצב נעים וקבוע.

שאלתי את עצמי למה זה קורה. למה אני ואנשים רבים כל כך לא עושים את מה שאנו יודעים שעובד?

מה מונע ממני לייצר קצב מיטיב שמחולל שפע באופן קבוע?

והנה התשובות אליהן הגעתי:

  1. התנגדות לצמצום

כשאנחנו מתכננים תוכנית שנתית/רבעונית – אנו עוסקים בפעולה של צמצום. אנחנו לוקחים את המאווים, הרצונות והמטרות שלנו – ו"מכניסים" אותם ליומן. אנחנו מבררים איך מה שאנחנו רוצים מתכתב עם הזמן ומקבלים מושג מה זה דורש מאיתנו.

העובדה שזו פעולה של צמצום – היא מה שהופך את הפעולה ל"לא נעימה" לרבים מאיתנו. המגע עם המציאות והצבת היעדים – מיד יוצר אצלנו פער בין המצוי לרצוי. והפער הזה מתמלא פעמים רבות ב"שיחות העבר" המוכרות לנו כל כך, בפחד שנובע מחוסר הידיעה הנפרש לפנינו ובקולות מלאי ספק לגבי יכולתנו להשיג את מטרותינו. רבים מאיתנו כמהים לשפע, ו"בורחים" מהצמצום בלי לתת את הדעת לאמת הפשוטה – שמי שמתנגד לצמצום, מתנגד גם לשפע.

צמצום ושפע הם הפכים. הם שני צדדים של אותו הדבר – וככאלו – כאשר אני מתנגדת לאחד – אני מתנגדת גם להופכי לו.

לאנשים המחוללים שפע חומרי באופן קבוע – יש הרגלים "לצמצם" את המציאות שלהם כחלק מהיום יום.

  • לקחת רעיון או חזון – ולייצר תוכנית פעולה.

  • לכתוב את  הרעיונות שלנו במילים ברורות.

  • לנהל טבלאות אקסל של הכנסות והוצאות.

  • להתבונן על הזמן והצבת יעדים, מטרות, מוצרים, חופשות ורווחה אישית

  • לנהל שגרת ניקיון שמפנה לנו באופן קבוע מקום לדברים חדשים להכנס למרחב.

אם תחשבו על זה רגע, תסכימו איתי שכסף בבנק – הוא משתנה מצומצם, לינארי, וכמותי. לכן, אם אתם מעוניינים ביותר ממנו – אז עליכם "לצמצם" את המציאות שלכם באופן קבוע.

טיפ: תכניסו ניקיון לשגרת יומכם. ניקיון כולל המון דברים - חשבונות, דוח"ות, תיוקים, ביקורים אצל רופא ושיננית, תזונה, יחסים וכו'. ה"טריק" ליצירת שפע מתמשך הוא לנקות בכל יום קצת. אם תחכו יותר מדי זמן בשביל לנקות - הלכלוך יצטבר - ואז הניקיון ידרוש מכם המון אנרגיה ויעייף אתכם. כשאנחנו עושים משהו בדרך שלא נעימה לנו - אז התודעה שלנו מנסה להמנע מלעשות אותו. לכן - חשוב יותר שתנקו את המציאות שלכם בנינוחות מאשר שתנקו אותה במהירות.

תעזרו באנשי מקצוע בעת הצורך – אתם לא אמורים לנהל בעצמכם את הכספים אם אתם גרועים בזה וזה עושה לכם רע, אולם זה תמיד יהיה באחריותכם ועליכם להיות עם זה בקשר רציף ובהיר. לכן – כדאי לשלם לאדם שאוהב טבלאות אקסל ויכול "לתקתק" לכם את העניינים ולייצר עבורכם תשתיות שיאפשרו לכם לדעת איפה אתם עומדים מבחינת הכסף והזמן בכל רגע נתון.

 

2. כשאנחנו עושים תוכניות והמציאות לא "הולכת" לפיהן.

קחו בחשבון שתוכניות הן ספקולציות מושכלות. המציאות כמעט אף פעם לא הולכת בדיוק לפי התוכניות שלנו. אם תכתבו תוכנית עבודה או תוכנית עסקית, מהר מאד תראו שעליכם לשנות אותה תוך כדי תנועה, אחרת היא תהפוך להיות לא רלוונטית זמן קצר אחרי שנכתבה. הציפיה שאני אכתוב משהו על דף – ואז הוא יקרה כפי שנכתב – היא ציפייה לא מציאותית שמפח נפש בצידה. קחו בחשבון שמי שעושה תוכניות – משיג יותר, אבל מי שלא משנה את התוכניות שלו – חווה כישלון על בסיס קבוע – ומשיג פחות ממי שיש לו את הגמישות להתבונן ולעדכן את התוכניות שלו בעת הצורך.

טיפ: תתבוננו על התוכניות לפחות אחד לחודש – ותשנו אותן לפי מה שאתם רואים במציאות. היו עם התוכניות שלכם בקשר רציף, וודאו שהן עובדות עבורכן ולא הופכות לתלונה עבור כל מה שלא קרה. תמשיכו להיות בקשר עם התוכניות שלכן גם אם הן לא מתממשות כפי שנכתבו בהתחלה.

 

3. הצבת מטרות "גדולות" מדי

אם תשאלו את הלקוחות שלי – הם יגידו לכם שבעיני, הכל באמת אפשרי. המציאות יכולה להשתנות כהרף עין. השנה הבאה יכולה להראות שונה לחלוטין מאיך שנראתה השנה שעברה.

אולם, אם אני מציבה מטרות שאין להן שום קשר למציאות שלי – זה ידרוש ממני להתנהל בדרך שאינה קשורה לדרך ההתנהלות הנוכחית שלי – וזה בדרך כלל לא באמת קורה. כשאני מציבה מטרות "גדולות" מידיי - מהר מאוד אני נכשלת. כאשר אתם מציבים מטרות לשנה הבאה – חשוב שתהיה התקדמות בחייכם, אולם מטרות "גדולות", "רחוקות" שלא מזכירות את החיים שלנו בשום צורה או דרך – לא מאפשרות לנו גישה להתקדם. כאשר אנו שמים את היעדים שלנו "רחוק על ההר הגבוה" – אנו עשויים להתייאש עוד לפני שהתחלנו לטפס....

טיפ: גם אם אתם רוצים שהשנה הבאה תהיה ה-שנה שבה תפרצו – תציבו מטרות ברות קיימא שאתם מאמינים לעצמכם שאתם יכולים להשיג אם תתמתחו אליהן. אם אציב מטרה להרוויח פי 10 בשנה הבאה – ברוב המקרים – זה לא יהיה נגיש עבור התודעה שלי להגשים זאת. שימו לב שההתקדמות שלכם בתוכנית היא מדרגית ואפשרית – וכך תיצרו עם עצמיכם יחסים של אמון שבהם אתם אומרים – ועושים.

 

4. הצבת מטרות שאנחנו לא באמת רוצים

תמיד נשאלת השאלה – למה אני מציבה מטרה כזו או אחרת? אם מה שמניע אותי בתכנון השנתי שלי זה "לעשות כמה שיותר כסף", אז סביר להניח שאני אצור תוכנית שהצלחתה תגרום לי לעומס רגשי ופיסי ותוציא אותי מאיזון. אם בתוכניות שלי אין את המצפנים החשובים לי בחיי – לא תהיה לי הבחנה בין דברים שאני רוצה לעשות, לבין דברים שגורמים לבטן שלי להתכווץ.

טיפ: לפני כתיבת התוכנית השנתית – שאלו את עצמכם: מה אני רוצה לחוות השנה? אילו ערכים חשובים לי? ואילו איכויות אני מבקש/ת בחיי בעת שאני משיגה את מטרותיי?

לאחר מכן – עליכם להכניס ביומן את השעות הנדרשות מכן במידה ותצליחו להגשים את התוכניות. שימו לב שתמונת המציאות שאתם מבקשים עבור עצמכם הולמת את הערכים שלכם ואת האופן שבו אתם רוצים לחיות ולעבוד. למשל אם הצלחה אומרת שאני איאלץ לעבוד 6 ימים בשבוע 12 שעות ביום – התודעה שלי לא תרצה להתקדם לעבר הצלחה ואז אני לא אעשה את הדברים הנדרשים בשביל להשיג אותה.

כאשר אנו מתחברים אל הזמן מראש אנחנו:

  • נותנים לתודעה שלנו סיכוי אמיתי להתקדם ולהשיג בזמן.

  • יודעים אם אנחנו "בדרך" או לא.

  • לא צריכים להגיע למשברים בשביל לזוז קדימה.

  • חווים סיפוק ונינוחות וחיים בתוך קצב מיטיב שיש בו זמנים לפעולה ולמנוחה.

  • מחוללים את המציאות במקום רק להגיב אליה.

עוד מעט השנה העברית החדשה מגיעה, ומיד אחריה – הרבעון האחרון של 2018. אני מזמינה אתכם ואותי לקחת את הזמן ולתכנן קדימה. לשבת בשקט, לשאול את עצמכם מה חשוב לכם. לפתוח יומן ולהתחבר אל הזמן.

ממליצה לכם לשים ביומן זמנים קבועים לתכנון באופן חודשי, רבעוני ושנתי. לעצור. להתבונן אחורה וקדימה ולהציב עבור עצמכם מטרות שהגשמה שלהן גורם ללב שלכם לשיר. אלו המטרות אותן התודעה שלכם תרצה להשיג יותר מכל.

יחסים עם הזמן ויצירת קצב מיטיב, הם פעולה מתמשכת ולא חד פעמית, היא דורשת מאיתנו לשחרר את השליטה ולהמשיך להתקדם במציאות בכל המקומות שבהן היא לא נשמעת לתוכניות שלנו.

אם נמאס לכם להיות תגובתיים למציאות ואתם רוצים להתחיל לייצר עבור עצמכם קצב מיטיב ומציאות פורה אתם מוזמנים להצטרף אלי

לעצור ליומיים וללמוד כלים ששימוש בהם משנה את החיים, את החוויה ואת התוצאות שאתם משיגים..

במרחב מעורר השראה של אפשרויות ותובנות.

מוזמנים באהבה לקורס (י)סודות האלכימיה, ללמוד עוד הרבה פרקטיקה פשוטה שפשוט עושה הבדל 

ציפור

 

אהבתם? שתפו

להיות עם אי ידיעה - המיומנות של העולם החדש

מדוע להיות בשלום עם חוסר וודאות זו אחת המיומנויות החשובות ביותר לכל יזם ואף לכל אדם?

מה הקשר בין חמלה ליעילות?

ולמה כדאי לנו להתנהג יפה לעצמינו

כוונה המונית

בוקר של כוונה 28/6/19

ביטוי עצמי רדיקאלי

על ביטוי עצמי רדיקאלי והגשמה

פרפקציוניזם

למה השאיפה לשלמות יכולה להיות הגורם המעכב אותנו בחיים?

מלאו פרטיכם ויצאתם לדרך